Alla inlägg under augusti 2013

Av Carolina Norrman - 20 augusti 2013 12:21

För ett tag sedan satt jag och övade på gråskalor. Ett av motiven var för stort att använda på ett kort, men jag var så otroligt nöjd med resultatet att det fick hamna bakom en ram istället  

 

Av Carolina Norrman - 20 augusti 2013 12:14

Svärmor fyller snart år och självklart ska hon få ett kort!!! Visserligen är hösten här snart, men jag förlänger sommaren liiiite till  !!!!

 

Detta kort är gjort efter en skiss som en god vän till mig ritat, http://milolilja.net. Otroligt duktig tjej som jag kan rekomendera!!

Av Carolina Norrman - 20 augusti 2013 12:01

Nä, någon direkt längtan till jul har jag inte, men att göra julkort är så roligt!!!

Bjuder på några stycken här...

 

Här har en Magnoliagubbe fått stå ut med både Snowmarker-pennan och lite embossing :) Visst är han söt?!

 

Ett stafflikort som jag egentligen inte är riktigt vän med, men trägen vinner   

Fick till en liten berättelse här, vilket inte var tänkt på från början, men det blev bara roligt  

 

Jag fick tipset om att använda smörgåspapper när jag stansade, så när jag stansade ut texten fick jag ju en extra text på köpet...Kunde man inte använda det? Här har det blivit en liten dubbeleffekt som jag tyckte blev lite kul  

Kortet är gjort efter en skiss som en god vän till mig ritat, http://milolilja.net.

Gå gärna in där och titta! Hon gör otroliga saker!!

Jul
Av Carolina Norrman - 11 augusti 2013 14:22

En kär vän fyller år och då gjorde jag detta lilla hus till henne. Hennes favoritfärger är rosa och lila så det fick bli många sådana nyanser :)

Bygget är gjort helt från huvudet, så lite snett blev det här och där, haha!!

     

Av Carolina Norrman - 7 augusti 2013 12:45

Sommaren har varit varm och härlig. Den har också gett en hel del inspiration i mitt lilla krypin   ! Här bjuder jag på några av mina kreationer!!


Jag börjar med en ljuvlig men sexig korsett som en väninna fick på sin 25 årsdag.

 


En annan vän har blivit med valp och då fick hon naturligtvis ett kort   

 


Ibland har jag bara lust att göra något utan några direkta anledningar. Här är en ljuvlig dopklänning...    


Under sommaren har jag naturligtvis botaniserat i scrapaffärer och då hittat lite nya saker som tex blommor som passade utmärkt till detta härliga sommarkort med äldre damer   

 


Bröllop hör sommaren till...

 


Det är inte bara att sitta och pyssla utan ibland behöver man även öva på färgläggning. Så här jag övat på lite gråskalor...

   


Det var allt för idag, men inspirationen och kreativiteten fortsätter att flöda i mitt lilla krypin   Så håll utkik, för snart kommer det mera....    

 

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!!

Jag är en glad skit som nu har hittat in till bloggträsket, hihi!!

Jag bor i Vittsjö tillsammans med min man, våra 2 barn, hund och 2 katter.

Mitt största intresse är scrapbooking med allt vad det innebär, men j

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards